2 tips-uri pentru reușita promovărilor de produse în prag de Sărbători
Sau "time is ticking"...

Pe principiul nu lăsa pe mâine ce poți face azi, apucă-te din timp să-ți faci strategia de campanii de vânzare pentru Sărbători, cel puțin din două motive: clienții să afle cât mai devreme de promoțiile tale (înainte chiar de a le vedea pe ale concurenților tăi), iar în al doilea rând pentru a le putea ajusta, modifica, actualiza (campaniile) și așa mai departe.
Hai să le luăm pe rând, deși cele două motive par cât se poate de logice.
-
Ce avantaj ai dacă începi strategia înainte de concurenții tăi? Poți gândi strategic, poți analiza cu calm (la rece, fară presiune) comportamentul și interesele audienței/publicului tău, poți încerca să atragi clienți noi, adică să pătrunzi pe un segment nou pe care-l poți câștiga prin ofertele tale, etc. Dacă ți-ai făcut bine temele și ai cercetat din timp piața, ai văzut cam ce poți să oferi tu în perioada Sărbătorilor astfel încât să satisfaci fie o nevoie nouă pe piață, fie una deja existentă, atunci mare parte din treabă e ca și făcută. Si mai vreau sa-ti spun ceva: dacă vezi că lumea (publicul tău țintă) caută un produs pe care de exemplu tu nu îl ai – poți promova un substitut al acestuia, o soluție nouă care să împlinească aceeași nevoie. Obții astfel și creșterea vânzărilor tale și (poate mai important decât asta) atragi un public nou care apreciază ingeniozitatea ta și soluția pe care tu i-ai oferit-o. Dacă în schimb presiunea timpului (asta însemnând că ai lăsat pe ultimul moment campaniile de Sărbători) își pune amprenta, s-ar putea să nu găsești resurse suficiente să implementezi o campanie pentru substitutul de care vorbeam mai sus, sau poate nici măcar să iei în calcul această idee. Deci câștigul este 2 în 1: vânzări crescute și public nou. Evident că acesta este rezultatul la care poți ajunge realizând campanii bine gândite pentru fiecare obiectiv pe care îl ai în vedere. Munca în sine pentru a le planifica, realiza, seta și analiza e cu totul alta discuție.
"People don’t know what they want until you show it to them."
- Steve Jobs
-
Ajungem asfel și la punctul doi: ajustările campaniilor, A/B testing, modificările parametrilor, etc. Dacă setezi campania de vânzări cu două săptămânii înainte de Crăciun de exemplu, timpul este mult prea scurt pentru a pute avea o imagine completă, reală și rapidă a rezultatelor pe care campaniile tale le produc. Adică te trezești că se încheie campania și n-a avut cele mai grozave rezultate, iar tu nu mai ai timpul necesar să mai încerci și altceva. Ce vreau eu să mai zic aici este și să nu uiți un lucru pe care nu-l poți influența atunci când setezi o campanie: timpul necesar algoritmului rețelei sociale să ducă la potențial maxim campania ta. Deci, dacă începi campaniile mai devreme poți modifica pe parcurs parametri (poți crește de exemplu bugetul alocat sau timpii de afișare a reclamei, etc, citește aici cum poți eficientiza o reclamă), poți face testări între campaniile tale să vezi care merge mai bine și care mai puțin bine și să implementezi tiparul de succes, să le oprești pe cele care nu produc rezultate, etc. Nu te baza însă niciodată pe concluziile trase în urma altor campanii asemănătoare făcute în altă perioadă de timp pentru aceleași produse și servicii (anul trecut în aceeași perioadă de ex. sau pentru Sărbătorile pascale, etc) pentru că dinamica comportamentului de consum este extrem de rapidă și poți avea surprize uriașe pentru care nu aș vrea să-ți spun “Ți-am zis eu?”!
A…și încă ceva. Bonus cum ar veni: dacă de exemplu faci campanii pentru un eveniment sau mai multe, ia în calcul specificul fiecărui eveniment în parte, tipologia lui, centrul lui de interes. Fiindcă nu fiecare eveniment pe care-l organizezi (chiar în aceeași perioadă și pentru același public – cu aceiași parametri setați în campania publicitară chiar) vinde la fel. Să ai în vedere neapărat acest lucru și investește mai mult (acordă mai multă importanță) unui eveniment care “nu se vinde singur”!
Știi ce zic?
Aia zic. Gata. Hai, spor la campanii și să vă iasă cifrele așa cum le vreți voi: și pe rapoarte și în buzunare.
Găsește informații la zi în postările de pe blog
Cum să folosești testimonialele și recenziile pentru a crește încrederea în brandul tău

La ce să te aștepți de la Serviciile Social Media Marketing?

Cantitatea sau calitatea? Ce contează în Social Media?

5 dintre cele mai folosite tipuri de mesaje "cârlig" pentru a atrage clienții
