Contactează-mă pe WhatsApp

Campanii plătite pe Facebook

Există câteva tipuri (categorii) de campanii pe care Facebook ți le pune la dispoziție prin intermediul aplicației Ads Manager. Mai precis 6 tipuri, așa că ai de unde alege. Cum alegi? Hmmm… Aici trebuie să ții cont, pentru început, de două direcții majore și anume:

  • Cui te adresezi - adică tipul de audiență pe care o vizezi prin aceste campanii;
  • Obiectivul pe care vrei să-l atingi atunci când faci campanii plătite pe Facebook. Practic tipurile de campanii disponibile în Ads Manager sunt realizate în funcție de obiectivele pe care tu le ai în vedere.

Așa că hai să vedem întâi cui te poți adresa ca și audiență:

  • Audiența rece - este acel public care nu știe nimic despre tine ca afacere, despre ce oferi tu și nici nu a interacționat deloc cu tine până în prezent sau prezintă un interes redus față de afacerea ta. Sau nu ți-a mai vizitat demult site-ul și nu e la curent cu noutățile apărute… Evident că are un comportament “rece”, circumspect pentru că nu știe cine ești și ce vrei de la el și practic tu te afli în situația în care prin campania respectivă te prezinți. Așa că ai grijă cum o faci, pentru că întotdeauna prima impresie contează, nu-i așa?
  • Audiența caldă - este cea care e familiarizată cu ceea ce faci sau oferi tu, pentru că fie deja a interacționat cu afacerea ta (deci nu mai e atât de circumspectă – adică prezentările au fost deja făcute, la fel ca și prima impresie), fie deja a avut o nevoie în zona ta de interes și știe mai exact ce caută (așa că e clar mai…angajată). Acest tip de audiență e cel mai probabil să genereze vânzări.

Hai să descoperim mai departe ce opțiuni de campanii ai în Ads Manager în funcție de obiectivele tale:

  1. Campanii de conștientizare (Awareness) se folosesc pentru:

    • Brand Awareness - pentru ca cât mai mulți oameni să-și amintească brandul tău;
    • Reach - să ajungă mesajul campaniei un număr cât mai mare de oameni;
    • Video views - campania să ajungă la cât mai mulți oameni care au dorința cea mai mare de a vedea video-ul pe care-l folosești în campanie;
    • Store Location awareness – prin care vrei să atragi cât mai mulți oameni în magazinul fizic.
  2. Campaniile de Traffic le folosești pentru:

    • Link clicks - obținerea cât mai multor click-uri de la cei ce-ți vizualizează campania; clik-uri ce duc către website-ul tău, către o aplicație sau un eveniment;
    • Landing page views - aducerea unui număr mare de oameni care să-ți vadă conținutul de pe pagina de prezentare;
    • Messenger&WhatsApp - așa cum sugerează numele, le folosești când îți dorești un număr mai mare de mesaje de la clienți/public;
    • Calls - când urmărești să primești cât mai multe apeluri telefonice.
  3. Engagement - aceste campanii sunt indicate pentru audiența caldă (cei ce au interacționat deja cu tine sub o formă sau alta și sunt familiarizați cu ce oferă afacerea ta), respectiv:

    • Messenger, WhatsApp și Instagram - când vrei să crești corespondența cu publicul prin intermediul acestor canale;
    • Video views - te ajută să ajungi la cât mai mulți oameni care prezintă o probabilitate mare să le placă video-ul tău;
    • Post engagement - ajută să-i stimulezi pe oameni să reacționeze la mesajul din campania ta;
    • Conversion- urmărești să-i determini pe oameni să treacă la o acțiune (să-ți contacteze business-ul, să vadă conținutul, să adauge ceva în coșul de cumpărături, etc).
  4. Leads- prin aceste campanii aduni date despre cei care interacționează cu tine și se pot transforma la un moment dat în clienții tăi.

    • Instant form- sunt campanii potrivite pentru cei care sunt dispuși să-și lase datele personale prin intermediul completării unui formular;
    • Messenger - atunci când vrei să găsești public care să-ți împărtășească datele lor prin intermediul chat-ului;
    • Conversions - îi vizează pe cei care trecând la acțiune (trimițând un formular, trimițând o aplicație, etc) îți furnizează datele lor;
    • Calls- când vrei să ajungi la acei oameni interesați atât de tare de business-ul tău încât să te sune.
  5. App promotion - se recomandă pentru a ajunge la acel public care e cel mai probabil dornic să-și instaleze aplicația ta:

    • App install - când recomanzi instalarea aplicației;
    • App event - pentru a executa o acțiune în cadrul unei aplicații (o cumpărare de ex.).
  6. Sales - campaniile destinate vânzărilor efective au scopul de a ajunge la acei oameni care prezintă cea mai mare probabilitate de a-ți cumpăra produsul/serviciul (audiența caldă, mai exact):

    • Conversions - când urmărești realizarea efectivă a unei cumpărări - a pune ceva în coș, a finaliza procesul de cumpărare, a plăti un abonament, etc.;
    • Catalog sale - când îți dorești să ajungi la oamenii care cel mai probabil vor cumpăra din catalogul tău;
    • Messenger&WhatsApp - când vrei să ajungi la acel public care știi că își finalizează procesul de cumpărare prin WhatsApp sau Messenger;
    • Calls - la fel ca și mai sus, îți dorești să finalizezi procesul de cumpărare cu publicul cel mai dornic să te sune în acest scop.

În afară de campaniile de Awareness care sunt ideale pentru audiența rece, toate celelalte tipuri de campanii se recomandă a fi folosite pentru audiențe calde. Pe final îți mai recomand să gândești întreaga strategie de campanii plătite pe Facebook pentru a nu face alegeri greșite. La ce mă refer? De exemplu la faptul că dacă audiența ta e una rece (pentru că ești un business nou deschis) nu fă campanii dedicate audienței calde pentru că …nu o ai. Încă. Știi ce zic? Spor!