Contactează-mă pe WhatsApp

Cantitatea sau calitatea? Ce contează în Social Media?

Tips pentru business-uri

Încă ne plângem că oricât de des am posta content în Social Media rezultatele pe care le așteptăm pentru business-ul nostru întârzie să apară. Hmm...

Știu, am mai spus și o mai spun – prezența constantă în Social Media cu un conținut captivant, relevant și original e baza indiscutabilă a unei afaceri sănătoase în online. Ajunge această bază? Nu, cu siguranță. Am încercat să fim constanți în postări și suntem dezamăgiți? Hai să mai aruncăm un ochi pe ce conținut distribuim pe pagina noastră de business și să ne gândim dacă nu cumva am prioritizat cantitatea în detrimentul calității. Asta ca s-o luăm cu începutul.

Ce înseamnă calitate? Înseamnă că respectivul material să ofere informație relevantă clientului tău, să fie interesant și sugestiv pentru ceea ce oferi tu, să acopere o nevoie reală a clientului și nu în ultimul rând, tot acest concept creativ să fie unul original. Amprenta afacerii tale să apară în fiecare tip de content pe care-l realizezi: materiale vizuale ale produselor/serviciilor tale și nu luate din biblioteci virtuale, un ton al vocii cu care clientul tău e obișnuit, cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, un îndemn la acțiune mai puțin “standard”, etc. Un gen de material pe care clientul tău nu doar că îl consumă, dar îl și distribuie și reacționează la el.

Acum că ne-am lămurit că nu cantitatea contează ci calitatea (sau mai degrabă amândouă? 😉), conținutul de care vorbeam mai sus trebuie distribuit pe canalele potrivite. Nu vreau să insist (deși abia mă țin 😃) cât de important e să fii prezent acolo unde sunt clienții tăi, adică pe canalele din Social Media pe care ei sunt activi. Ar trebui să fie foarte clar pentru toată lumea că dacă faci mult content, de calitate chiar și îl distribui pe Facebook iar apoi te miri că n-ai rezultate, nu te mai mira: s-ar putea să constați că ai tăi clienți (sau marea lor majoritate) sunt pe TikTok. Știu, e un exemplu extrem (fiindcă am pornit de la premisa ca nu-ți cunoști clienții), dar na’, am zis că abia mă abțin.

Bun. Iar după ce toate cele de mai sus sunt realizate, ghici ce? Ca să ieși din “bula” ta, a prietenilor pe care-i ai deja în portofoliu, trebuie – adică e imperios necesar (că nu știu cum să mai zic) să-ți promovezi conținutul. Să-ți promovezi afacerea. Că altfel, cin’ să afle ce faci tu în afară de comunitatea pe care o ai deja și care - surpriză! - știe de tine? Dacă asta înseamnă să aloci un budget mai mare sau mai mic pentru campanii de promovare, so be it! Că de nu-l aloci și nu te promovezi, cam degeaba tot ce am zis eu mai sus. Și, ca să pun punctul pe "i", insist foarte tare că postările organice TREBUIE să existe independent de campaniile plătite, fiind și un suport pentru acestea. Adică una-i una, alta-i alta, dar trebuie MUSAI să le faci pe amândouă ca să fie bine.

Și trebuie să le faci bine, nu cu jumătate de măsură. N-o să zic acum ce înseamnă să faci campanii bune, că am pornit de la altceva și deja am luat-o pe câmpii. Dar mă bucur că am făcut-o ca să pricepem cu toții cum merg toate mână în mână, în baza unei strategii (de asta am zis ? 😃 ) bine gândite pentru a obține rezultate maxime. Mai sunt câteva chichițe care influențează aceste rezultate, dar n-aș vrea să “întind coarda” (gen algoritmi, funnel de vânzări, bugete și selectarea corectă a audienței țintă, promovări cross-channel și integrări de CRM, retargeting...na' c-am început. 😆)

Și ca să închei într-o notă optimistă, recomand călduros să existe ori o echipă foarte bine închegată care să facă bine toate astea, ori cineva care să se descurce foarte bine “la butoane”. Modelul “las’ că facem noi postările organice și fă tu campaniile” nu funcționează. Vezi mai sus ce-am zis de strategie, integrare, viziune! Toate trebuie să fie într-o “coeziune” maximă.😉

Simplu? Piece of cake.

Hai, pa!