Cum eficientizezi o reclamă plătită pe Facebook?

În primul rând, ce înseamnă o campanie eficientă pe Facebook? Răspunsul e automat legat de “ce produce” de fapt această campanie. Cum și dacă își atinge obiectivele. Dar cum eficientizezi campania? Asta e altă discuție.
Sfatul meu este ca de fiecare dată să pornești să construiești o campanie bine documentată. De ce?
Să le luăm pe rând!
Să presupunem ca faci deja de ceva vreme campanii in Social Media, dar parcă rezultatele nu sunt neapărat cele pe care le dorești. Ce lipsește oare? Poate detaliile tehnice sau creative nu sunt cele mai inspirate, sau poate bugetele sau alegerea publicului mai necesită ușoare ajustări. Toate acestea le poți afla și modifica însă doar documentat, doar după ce testezi mai multe variante de campanii astfel încât să ajungi la varianta câștigătoare.
Deci, fă câteva campanii mici (poți să rulezi și câte o campanie/zi, pe bugete mici în Facebookb Ads) cu scopul major de a testa tot ce poți astfel încât, în urma testărilor să știi pe ce te bazezi atunci când investești cu adevărat în campanii de la care aștepți rezultate. Ce obții în urma testărilor? Un tipar de la care să începi o campanie, iar “fine tuning-ul” (reglajul) îl realizezi ulterior, la fiecare campanie nouă sau la fiecare reclamă nouă, în funcție de specific.
De ce e important tiparul de care vorbesc? Pentru că el reprezintă baza unei campanii eficiente.
Așadar, înainte să începi să investești bugete importante într-o campanie de la care aștepți clar rezultate importante, testează! Ce anume? Tot ce poți: audiența de exemplu (creează Lookalike-uri specifice obiectivului), și află care este cea mai potrivită! Testează tipul de afișaj care merge cel mai bine video/text/foto/etc (și aici ai grijă de exemplu la cât text afișezi pe banner – maxim 20% din suprafața bannerului – las aici un tool care te poate ajuta să verifici asta) tipul de licitare potrivit (automat sau manual) și așa mai departe.
După ce rulezi testele (să zicem că rulezi 10 reclame câte o zi, pentru 10 RON/zi) adună rezultatele campaniilor. Sau fă A/B testing (ai opțiunea tot în Facebook Ads) dacă preferi (eu prefer să reduc lista din teste la 2 “câștigătoare” și să fac pentru ele A/B testing).
Fă un tabel pentru rezultate și centralizează în el informațiile relevante pentru tine: Engagements, Reach, CPC, like-uri, distribuiri, cost, etc. Aaa! Și vezi și care sunt orele cele mai propice pentru afișarea unei reclame, adică la ce ore îți vizualizează reclama cei mai mulți oameni.
Cum alegi din listă cea mai bună variantă? Hm… Din păcate ne e atât de simplu pentru că rezultatele din lista ta trebuie corelate la rândul lor cu alte informații. Astfel că, cea mai bună campanie nu e cea care îți oferă un cost/clik cât mai mic de exemplu. De ce? Pentru că trebuie să vezi lucrurile în ansamblu și să ții cont de cât ai investit tu în campanie și cât a cumparat de la tine cel ce a văzut-o. Adică cât te-a costat pe tine per cumpărare. Aici e șmecheria.
Acum știi cum să construiești baza pentru realizarea campaniilor eficiente și poți aloca liniștit bugetele planificate. Dar, atenție la fine-tunning-ul de care vorbeam: la fiecare campanie nouă, fă ajustările necesare! Iar când unii dintre parametri campaniei în desfășurare încep să scadă (semn că interesul nu mai e la fel de ridicat) dă un refresh campaniei!
Încă un lucru important de știut: orice vânzare se face pe website în principiu. Iar cum website-ul e baza afacerii tale în online, prin campaniile Facebook Ads tebuie duși clienții pe website. Și acolo să cumpere. Punct. Și virgulă.
Găsește informații la zi în postările de pe blog
Cum să folosești testimonialele și recenziile pentru a crește încrederea în brandul tău

La ce să te aștepți de la Serviciile Social Media Marketing?

Cantitatea sau calitatea? Ce contează în Social Media?

5 dintre cele mai folosite tipuri de mesaje "cârlig" pentru a atrage clienții
