Folosirea AI în Social Media
Cât de mult ne ajută oare?

AI a luat o amploare de proporții de la apariție și până în prezent și pare să “țină” headlines-urile și pe viitor. Și, tot ca mai în toate domeniile, există beneficii și dezavantaje sau neajunsuri ale folosirii AI și în Social Media.
Dacă te gândeai să folosești Inteligenta Artificială cât mai mult în zona de Social Media pentru afacerea ta, poate că ar trebui să știi până unde “te poți întinde” ca să zic așa. Adică pe ce te poți baza și unde ar trebui să intervii ca să fie bine, să nu fie rău.
Hai să începem cu plusurile!
Cel mai mare plus (fiindcă e o consecință a celorlalte pe care le vei vedea mai jos) este creșterea vitezei în producția de content. Da, nu e ușor să creezi conținut original, captivant și relevant pentru afacerea ta (?! :) – o să revin la partea de minusuri cu detaliile pe care mă gândesc că le intuiești, acum că tot am adus vorba) și, ca să poți obține materiale de calitate, trebuie să parcurgi niște pași destul de sinuoși pe care, ce să vezi, AI îi parcurge mai repede decât tine. Ha!
În plus, AI te poate ajuta să-ți conturezi o strategie creativă eficientă prin generarea de idei noi pentru conținutul pe care ți-l dorești. Evident că la baza acestor generări e o sursă imensă de idei (pe care de fapt le-au avut alții înainte și care sunt hrană pentru AI, mna, nu mă pot abține) care te vor ajuta evident în procesul creativ, îți poate genera titluri, hooks, imagini, draft-uri pentru ce ai tu nevoie, reels, you name it.
Ce mai face bun? Crește scalabilitatea (abilitatea de a te dezvolta folosind resurse puține) în Social Media reducând costurile prin automatizarea proceselor de creare de conținut, acesta (procesul) devenind clar mai eficient și mai rentabil.
Dacă e să rezumăm oarecum plusurile de mai sus, le-am putea încadra în eficiență și low costs. Sună bine? Sună. 🔔
Dar, cum sună când tot ce știai tu legat de conținutul original, captivant și relevant nu prea se mai aplică la AI? Original...nu prea mai poate fi dat fiind faptul că AI “scormonește” în tot ce alții i-au furnizat pentru “inspirație” și-ți servește rapid pe tavă varianta care crede că se potrivește cel mai bine solicitărilor tale. Captivant, hai, treacă de la mine, poate fi. 😊 Iar relevant...hm. Hai s-o zic altfel: cine-ți cunoaște mai bine business-ul decât tine? Cine-ți cunoaște clienții, nevoile și dorințele lor mai bine decât tine? Cine știe pe ce limbă să vorbească cu clienții tăi mai bine decât tine? Deci? Unde-ar fi relevanța unui content generat de AI daca el îți furnizează acest content la modul generic? Știi ce zic? Iar dacă vii tu cu un touch personal peste ce ți-a furnizat AI, cred că eficiența menționată la plusuri se cam duce. Zic și eu.
A...Să nu uităm de existența unui oarecare grad de risc legat de plagiat atunci când vine vorba de contentul generat de AI, lucru pe care cu siguranță vrem să-l evitam cu toții. Iar daca până acum l-am evitat, trebuie să avem mare grijă când și cum utilizăm AI în crearea de conținut în Social Media. Nu de alta, dar reputația noastră odată afectată...
Nu sunt (deși poate părea) împotrivă utilizării AI în munca creativă, doar că sfatul meu este să avem mare grijă cât ne bazăm și cât nu pe această inteligență artificială ca să ne facă mai mult bine decât să ne încurce.
Iar pe final, acum că am zis ce-am avut de zis, hai să-ți spun la ce recomand maxim AI (în afară de generare de idei de exemplu – lucru care te poate scoate din impas de multe ori): la tranasformarea materialelor (conținutului) pentru a fi utilizat pe diverse platforme: de exemplu poți transforma un video realizat pentru youtube într-un blog post, un newsletter sau o postare pe Facebook sau LinkedIn. E?
Gata. Eu am zis, voi trageți concluziile. Să folosiți cu spor AI așa cum credeți că vă e de ajutor!
Găsește informații la zi în postările de pe blog
La ce să te aștepți de la Serviciile Social Media Marketing?

Cantitatea sau calitatea? Ce contează în Social Media?

5 dintre cele mai folosite tipuri de mesaje "cârlig" pentru a atrage clienții

6 tendințe de urmat în 2025 pentru succesul afacerii tale în Social Media
