Contactează-mă pe WhatsApp

La ce te aștepți de la Serviciile Social Media Marketing?

What to expect when you’re expecting...business results?

Voi încerca să explic în rândurile de mai jos ce poate face Social Media pentru afacerea ta și ce nu poate face, astfel încât așteptările tale să fie cât mai realiste atunci când te gândești să integrezi aceste servicii (de Social Media Marketing) în business-ul tău.

Și voi începe desigur cu concluzia: merită să investești în ele? Cu siguranță DA - e răspunsul hotărât. Cât de mult să investești și la ce rezultate să te aștepți, aici e o discuție delicată care depinde de mulți factori și nu mă refer (doar) la disponibilitatea financiară a afecerii tale de a susține aceste servicii. Mă refer la beneficiu obținut în urma integrării lor.

Bun. Să enumerăm beneficiile și circumstanțele în care le putem obține, decizia de calibrare a așteptărilor noastre în fiecare caz descris cred că va fi una “intuitivă”. Sau cel puțin așa mă aștept.

Social Media face multe pentru tine (mă rog, pentru business-ul tău, știi ce zic?): te face vizibil dacă nu erai, sau și mai vizibil dacă deja erai, îți crește notorietatea și încrederea în brand, te ajută să fii în permanentă în legătură cu clienții tăi și să le răspunzi prompt solicitărilor (ca să nu mai vorbim că ajungi să-i cunoști pe clienți mult mai rapid ca și comportament de cumpărare și nevoi și să-ți adaptezi la fel de rapid produsele/procesele/strategiile/serviciile acestor schimbări de comportament), te ajută să stai cu ochii pe concurență și pe noutăți și, nu în ultimul rând, te ajută să atragi clienți noi și să-ți crești vânzările. Mai sunt lucruri care se întâmplă folosind Serviciile de Social Media Marketing dar cele enumerate mai sus sunt cele mai relevante.

Ideal (și automat e firesc să ai cele mai mari așteptări în acest caz) e să țintești să le împlinești pe toate. Realizările zic. Se pot face? Clar. Cât de complicat e? Foarte. Pentru că, ca să obții efectul maxim (ideal vorbind) e necesar să ai funcționale toate zonele suport și să folosești la maxim și eficient toate instrumentele. Zone suport însemnând printre altele un departament de marketing cu oameni focusați pe taskuri clare și precise, contact permanent cu zona de vânzări pentru stabilirea unui preț competitiv și o poziționare realistă pe piață, asigurarea unui serviciu post-vânzare profesionist, relații cu clienții/suport clienți – o zonă foarte importantă în procesul de vânzare, partea de distribuție foarte bine organizată și coordonată, etc. Acum înțelegi cuvântul “ideal” pe care l-am tot folosit în rândurile de mai sus? De instrumentele cu care să obții funcționalitatea maximă a tuturor celor de care am povestit mai sus mai e cazul să zic? Bun. Se complică lucrurile, nu-i așa? 🤨 Și nici n-am vorbit despre bugete de investit în publicitate pentru a-ți realiza obiectivele... Suntem azi focusați doar pe zona organizatorică.

Pe scurt și foarte scurt: importanța departamentului de marketing care să creioneze strategii eficiente și să integreze toate procesele în tacticile de realizare ale acestor strategii este clară, right? Fără aceste strategii, fară acest departament de marketing, bucățica de Social Media clar nu va putea face minuni. Fără a fi foarte bine unse mecanismele procesului de vânzare (corelate perfect cu celelalte “componente” ale marketingului) Serviciile de Social Media Marketing vor fi o părticică oarecum mult prea solicitată să facă vânzare și pe umerii cărora presiunea va fi una maximă (cu foarte multe implicații, de cele mai multe ori aducătoare de ...frustrări). Mai exact, trebuie înțeles faptul că de exemplu niște lead-uri câștigate în urma unei campanii în Social Media pot să se transforme (sau nu) în clienți în funcție de foarte mulți factori care nu țin de Social Media (un proces de vânzare eficient, profesionist și transparent realizat de oamenii din vânzări – va reuși să transforme lead-urile în clienți; pe de altă parte un angajat mai puțin pregătit – ce nu are răspunsurile pentru potențialii clienți poate ruina procesul). Zona de suport clienți deasemenea are o importanță majoră în realizarea vânzării, la fel cum și un serviciu eficient post-vânzare e vital pentru creșterea încrederii în brand. Un preț corect, o distribuție eficientă, investiții și cercetare de piață permanentă, o dezvoltare de produs...toate duc la rezultate maxime pentru afacerea ta.

Social Media? E o bucățică dintr-un puzzle. Toate lucrurile pe care ți-am spus mai sus că le face pentru afacerea ta le face cel mai bine într-un melanj perfect cu celelalte zone ale business-ului tău. Concret, degeaba investești în campanii de branding de exemplu dacă procesul de vânzare lasă de dorit, dacă produsul nu e satisfăcător calitativ, dacă nu asiguri servicii de post-vânzare eficiente... Unde e construirea brandului atunci? Se dărâmă toată încrederea, nu-i așa? Dacă nu-ți cunoști atât de bine clientul încât să-ți adaptezi procesele și serviciile/produsele după nevoile lui, Serviciile de Social Media Marketing n-o vor face singure. În plus, să mai zic cât de important e să co-existe (la același nivel de profesionalism) partea de website, Google my business, Google Ads, integrare de AI acolo unde se poate, etc.?

Oare e sufcient de clar acum cam cum ar trebui să ne calibrăm așteptările de la serviciile astea de Social Media Marketing? Hm... Putem avea așteptări mari dacă au tot suportul de care vorbeam mai sus, corect?

Otherwise, mi-e teamă că vom fi dezamăgiți. DAR încă o dată: fară ele, nu existăm – ca afacere - pe cea mai mare piață din lume (în online) acolo unde sunt toți potențialii noștri clienți și, desigur, concurenții noștri. Punct.

Ce să mai ții tu minte, acum pe final? Serviciile de Social Media Marketing sunt un instrument prețios în a-ți atinge obiectivele de business. Folosește-l smart!

Te-am descurcat sau te-am încurcat acum? 😉 Hai, spor!