Contactează-mă pe WhatsApp

5 dintre cele mai folosite tipuri de mesaje "cârlig" pentru a atrage clienții

Folosește-le cu cu încredere!

Hooks – mesaje, cuvinte, expresii – zi-le cum vrei dar folosește-le inteligent pentru a atrage atenția celui ce dă cu ochii de campania ta sau de contentul tău în Social Media.

De ce să le folosești? Nu e retorică întrebarea... Desigur că știm de puterea lor magică și cum funcționează ea efectiv atunci când întâlnește “cititorul” în Social Media, dar parcă ne cam vine să lăsăm în plan secund toată această teorie și să scriem titlurile și mesajele așa cum ne vine nouă – mai degrabă legat de ce reprezintă comunicarea pe care vrem să o facem, decât despre cum rezolvă acel mesaj o problemă reală pe care privitorul o are.

Funcționează? Da... Poate... Nu știu. Dar putem schimba ceva și hai s-o facem bine. Măcar salvează acest articol și întoarce-te la el când ești blocat și nu ai idei cum să faci să atragi prin contentul tău.

O să fac o sinteză, adică voi crea și puțin context aici ca să fie treaba treabă.

O poză face cât o mie de cuvinte. Punct. Și de la capăt aș zice eu. Toată lumea se bazează pe asta așa că, ce să vezi, nu mai ajunge doar imaginea. Iar când nu o ai, când nu se impune decât “cuvântul” – să te văd atunci! Bun. Să ne concentrăm pe cuvânt deci.

Ce faci cu un cuvânt “cârlig” întotdeauna?

  • Ajungi imediat la audiența targetată (fiindcă, ce să vezi, după ce ai studiat-o bine – pe audiență zic – clar știi cum s-o agăți) – fiind un instrument direct de atragere a ei.
  • Maximizezi eficiența campaniilor – ca o consecință a celor spuse mai sus.

Concret, cum faci asta (acesta fiind obiectivul/scopul principal al cuvintelor/expresiilor  hook -“cârlig”)?

Păi să pornim, ca întotdeauna din sens invers - de la un sentiment pe care vrem să îl trezim – să vedem cum reușim să facem asta. De ce pornim invers? Fiindcă întotdeuna, dar absolut întotdeauna, fară să creem o emoție în cineva n-avem nici o șansă de câștig. Pariu? Bun.

  1. Curiozitatea – o componentă firească a naturii umane ce se cere exploatată în marketing mai mult decât oriunde. N-o ignora, Doamne ferește, ci profită de potențialul imens pe care ți-l oferă. Cum? Scurt și concis – folosești teaser/hint/ zi-i cum preferi cuvântului – dar nu dezvălui totul din prima. Că altfel s-a dus curiozitatea. Ațâță doar, aruncă chibritul aprins și vezi cum se inflamează lucrurile.  Continuă cu “dezvăluirea” în interiorul mesajului pe care-l oferi după ce ai făcut audiența să dea click pe anunțul tău, DAR, mare grijă aici: livrează EXACT ce ai promis prin cuvântul cârlig de la început. Nu umbla cu jumătăți de măsură și nu încerca să păcălești audiența. Nu te baza că “măcar a dat click” pentru că lucrurile nu funcționează așa – îți faci mult mai mult rău decât bine. Trust me! Stimulând curiozitatea îți crești CTR (click to rate), engagement-ul, poți îmbunătăți traficul către site (dacă acesta a fost scopul) și clar e un mijloc prin care-ți poți crește conversiile.
  2. Cuvinte care sugerează urgența sau pericolul – ("Ultimele două bucăți disponibile", "Ultima zi ca să aplici pentru...", "Doar azi te mai poți înscrie..."), deși se încadrează oarecum în cele care stârnesc curiozitatea și la care făceam referire mai sus – sunt chiar mai puternice pentru că, curios sau nu, când știi că o campanie la pantofi e pe cale să se termine azi-mâine s-a dus curiozitatea și apare impulsivitatea. Strică impulsivitatea în consumatorism? Depinde pe ce parte a baricadei ești – încasezi sau chletui? 😃 Aici am un sfat pentru cei care vând, desigur (ca să ne întoarcem la ale noastre) – adaugă și un deadline – cum am pus eu în exemplu (sau o cantitate exactă) pentru a crește eficiența mesajului și vezi cum funcționează practic ca un CTA: “Sună acum și prinde ultimele două date disponibile pentru evenimentul tău din această lună!”. Studiile zic că la nivel de email marketing de exemplu, cuvintele “repede/rapid” și “azi” adăugate în subiectul emailului cresc rata de deschidere a mesajului cu 36.18% respectiv 45.6% . Sună bine? Ia încearcă să le folosești în următoarele tale campanii să vezi diferența!
  3. Ofertele – yeee ! Dacă am luat-o încet cu curiozitatea și impulsivitatea, să te văd aici: știai că la un giveaway rata de conversie e de aprox 34%? Na? Subiectul în sine (Giveaway) are și un aspect mai sensibil (ca să fiu elegantă) pe care nu toți vânzătorii îl tolerează, iar eu îl iau întotdeauna în calcul atunci când îmi sunt solicitate opiniile. De ce? Pentru că genul acesta de campanii pot transmite și altfel de mesaj și în plus nu consider că se potrivesc tuturor tipurilor de business. Iar aici nu mă refer la obiect de activitate, dacă asta s-a înțeles. Cred că voi reveni mai pe larg cu info legate de campaniile de tip Giveaway într-un articol dedicat. Dar ofertele nu se rezumă doar la giveaways! Nope! Folosește cifre, reduceri, oferte, promoții – asociate cu o formulare bazată pe valoare (de ex: “Alege 4 prăjituri și plătești doar 3!” sau – “Doar azi primești cadou Candy Bar pentru evenimentul tău din acest an – sună și rezervă acum!”, etc). Sfaturi aici? Clarifică faptul că oferta este limitată, fi specific – lămurește ce anume e limitat/gratuit, etc. Oamenii întotdeauna vor să profite de situații sau lucruri care consideră că-i avantajează. Mă rog, sau le dau senzația că-i avantajează. 😉
  4. Cuvinte care descriu o noutatea – (“Nou în meniul nostru!” ,“Am deschis o nouă locație!” “De azi am introdus un nou burger în meniu”, etc.) – un fel de breaking news ce stârnește curiozitatea și interesul de a fi primul care află și care poate beneficia de această noutate. Pentru că dacă noutatea nu mai e noutate, nici interesul nu mai e același. Știi ce zic?
  5. Povești...behind the scene – mizează tot pe curiozitate, de data aceasta stârnită de “umanizarea” brandului: mesaje de genul “Sfaturi de la Barista”, “Cum sunt pictate cănile noastre?”, “Hai să vezi cum pregătim noi aranjamentele de nuntă!” aduc întotdeauna un suflu de individualizare, o notă de autenticitate și relevanță. Dacă-i arăți cuiva doar poza unui candelabru pe care vrei să i-l vinzi fară să-i arăți cum e el montat până să ajungă să arate ca în revistă, s-ar putea să-l ratezi și să dea scroll mai departe.

Nu sunt singurele categorii care încă funcționează, dar sunt printre cele mai longevive și vor fi în continuare. De ce spun asta? Pentru că vorbim de sentimente. Iar atâta vreme cât folosim “instrumentele” potrivite care să stîrnească sentimente, gata – am agățat potențialul client interesat. Mai departe...E drum lung până să transformi prospectul “agățat” în client și mai ales până să-l fidelizezi. Și vrei să faci asta pentru că un client mulțumit aduce întotdeauna alți clienți și pune brandul tău într-o lumină favorabilă, right?

Doar niște cuvinte "hook" nu sunt suficiente pentru a încheiat cercul așa cum am povestit mai sus, dar fară ele, drumul ar fi mult mai anevoios.

Hai, vă las să vă gândiți cum să folosiți cele mai eficiente hooks pentru business-ul vostru.

Spor s-aveți!