Contactează-mă pe WhatsApp

6 tendințe de urmat în 2025 pentru succesul afacerii tale în Social Media

Fii la curent cu ce-și dorește publicul!

Rețelele sociale oferă fară investiții majore acces la un număr imens și o varietate largă de public, fapt ce furnizează afacerii tale oportunități majore de creștere și dezvoltare, atât la nivel de brand/notorietate dar și la nivel de vânzări. Pe scurt, Social Media este un instrument ESENȚIAL pentru orice business își dorește să devină competitiv pe o piață dinamică și expansivă. Ce câștigi concret folosind Social Media Marketing în afacerea ta?

  • Acces rapid și facil la potențiali clienți;
  • Segmentare foarte clară a nișei de clienți pe care o vizezi;
  • Contact permanent cu aceștia;
  • Costuri reduse de promovare comparativ cu marketingul tradițional;
  • Monitorizare, analiză, strategii și soluții eficiente în timp real pentru afacerea ta în online;

Iar când piața e în schimbare și publicul tău potențial își schimbă preferințele și comportamentul, tu trebuie neapărat să te adaptezi rapid și să vii în întâmpinarea noilor sale nevoi. Îți prezint mai jos câteva tendințe ce vor fi în prim plan în 2025 în domeniul Marketingului în rețelele sociale:

  1. AI devine tot mai agresivă/importantă în crearea de conținut. La nivelul anului 2024, conform rapoartelor HubSpot, 34% dintre marketeri au folosit AI pentru cercetare și informare, 41% pentru realizarea conținutului și 46% pentru redactarea acestui conținut. Acestea sunt cifrele legate de partea de creare de conținut, pe partea cealaltă, de consumator al acestui conținut, clienții cărora li s-a adresat au fost mai reticenți în aprecierea lui, exact din perspectiva personalizării și autenticității reduse a materialelor și informațiilor. Cu toate acestea, la nivel de cercetare și analiză a rapoartelor legate de strategii și campanii (insights, perspective, soluții și predicții, etc), informațiile pe care AI le furnizează sunt și vor fi și în acest an de o acuratețe mare, astfel încât măcar din această perspectivă ar trebui să-i acordăm Inteligentei Artificiale cât mai multe șanse și să o integrăm inteligent în munca noastră legată de promovarea afacerii în online și construirea brandului.
  2. Materialele video scurte căștigă mai mult teren, dar și cele lungi generează vizualizări în continuare. Gradul de success al conținutului, al materialelor (creativelor) cu care reușim să câștigăm atenția clienților noștri este legat strâns de gustul acestora. Așadar, preferința publicului pentru materialele video scurte, cu mesaje concentrate care atrag imediat atenția, duc nevoia de asemenea materiale la un alt nivel în 2025. Genul de video rulate pe TikTok, Instagram/Facebook stories, Reels sau youtube shorts – sunt deja folostite de mai mult de jumătate din agențiile de marketing ce se ocupă cu crearea de conținut, iar acestea plănuiesc să-ți dezvolte această activitate în acest an. Surprinzător totuși, TikTok a testat limita atenției publicului și ca urmare a rezultatelor testărilor a extins durata pentru materialele ce pot fi încărcate aici la 30 min.
  3. Platformele Social Media devin adevărate motoare de căutare, nu vor mai fi folosite doar pt scroll. Apetitul tinerilor pentru rețelele sociale le-a transformat de-a lungul timpului în funcție de nevoile pe care acești “exploratori” de vârste tot mai fragede le au. S-a trecut de la fluxul știrilor citite aici și scroll peste informații și descrieri, către solicitări de recomandări de servicii și produse, sfaturi și multe altele în prezent. Unul din vicepreședinții Google, Prabhakar Raghavan, a declarat că în prezent peste 40% din tineri folosesc Instagram și TikTok ca și motoare de căutare, astfel încât platformele Social Media vor trebui să-și dezvolte în mod constant opțiunile de căutare și să se adapteze permanent schimbărilor comportamentale și preferințelor publicului pe care îl găzduiesc.
  4. Urmăritorii noștri în Social Media caută conexiuni autentice – e important mai mult că niciodată să ne adresăm lor la modul pe care aceștia și-l doresc. Tot legat de schimbările comportamentale ale publicului rețelelor sociale, public care reprezintă clienții potențiali ai afacerilor noastre, studiile arată că acesta își dorește mai puțină reclamă din partea companiilor prezente în Social Media și mai mult conținut educativ-informativ. De asemenea preferă să fie în contact direct și să vadă în creativele pe care le consumă oameni obișnuiți, angajați ai companiei și clienți reali ai acestor business-uri în detrimentul prezenței oamenilor din echipa de conducere. Iar modul de adresare, hm... știi vorba aceea “tonul face muzica”? E imperios necesar să oferim acum “muzică autentică” pentru urechile clienților noștri.
  5. Creatorii de conținuți și influencerii sunt piese centrale ale strategiilor de Social Media în 2025. Ca să revenim la punctul anterior în care menționam scăderea interesului pentru promovarea plătită, ca să nu pară “promovare” de foarte multe ori publicul actual preferă ca un terț să-i transmită mesajul pe care îl așteaptă și îl dorește din partea afacerii tale, ca acesta să fie cât mai credibil. Astfel că influencerii și creatorii de conținut vor fi și mai ocupați cu realizarea materialelor relevante în 2025 decât au fost vreodată. Iar dacă vrei să fii convins de acest lucru, iată o sursa terță : HubSpot arată prin analizele lor că 50% dintre agențiile de marketing folosesc deja influencer marketingul-ul și în plus au intenția de a-și spori și mai mult aceasta latură în 2025. Iar UGC (conținutul generat de utilizatori – inspirat din comments-urile de exemplu) apărut inițial ca o modalitate ieftină și eficientă de a crea conținut relevant pentru promovarea brandului și cunoașterea produselor, e în continuare temelia construirii încrederii publicului în brand.
  6. Personalizarea materialelor și câștigarea unei experiențe personalizate la nivel de consumator sunt esențiale în 2025 pentru afacerea ta – pentru întărirea încrederii și expansiunea vânzărilor. Tot rapoartele ne spun (potrivit Sprout Social) cât de important este pentru un client să i se răspundă într-o manieră personalizată: 51% din clienți apreciază răspunsul personalizat primit; 76% spun cât de mult contează viteza cu care un brand raspunde nevoilor lor și 70% dintre ei spun că se așteaptă la un răspuns personalizat.

Tendințe de urmat? Cu siguranță nu doar pentru că e o “modă” ci pentru că doar așa ne putem încadra cu afacerea noastră în ceea ce clienții și potențialii noștri clienți așteaptă de la noi. Încă o dată, mai mult decât oricând trebuie să ne punem în papucii clienților noștri și să încercăm iar și iar să-i descoperim, să-i redescoperim și să le cunoaștem și anticipăm comportamentele și preferințele ca să putem să le vindem împlinirea nevoilor pe care le au.

Vrei să alfi mai multe? Vrei să știi cum poți face asta rapid și eficient? Contactează-mă și haide să fim împreună cu un pas înaintea celorlalți.

Contact