Social Media în 2024 - the best 5 tips
Key points to follow

Mda… Viteza schimbării sau schimbarea vitezei? Ce definește practic informația din Social Media acum sau în viitorul apropiat? Că până la viitorul mai îndepărtat vor apărea atâtea și atâtea challenge-uri noi în online încât e absolut necesar să ținem pasul (și pașii) cu acestea nu doar pentru a “fi acolo”- în acel punct în care am muncit cu greu să ne ducem business-ul integrând online-ul în afacerea noastră (sau invers), dar și pentru a fi în rând (or one step ahead) cu competirorii noștri.
Ca să nu mai lungesc vorba, să trecem la cele 5 tips-uri pe care te sfătui să le aplici acum, mai mult ca niciodată, ca să-ți atragi urmăritori noi, să-ți crești engagement-ul, să obții reacții la materialele tale, toate astea ducând spre - evident, vizibilitate sporită și vânzări crescute.
Bun.
- Folosește conținut mai puțin procesat (mai brut, ca să zi așa), clienții știind că în spatele materialelor super-procesate (pentru prezentări de produse sau servicii, desigur) se pot ascunde capcane în care au mai căzut în trecut și pe care pot și vor să le evite. Fii autentic! Fii interesant și captivant în ceea ce vrei să transmiți prin postările tale! Dezvăluie mai mult din afacerea ta decât ai făcut-o până acum și scoate la lumină oamenii din spatele produselor și serviciilor pe care le oferi. Umanizează-ți postările și fă-le atractive în cel mai pur sens posibil: folosește quiz-uri, polls, întrebări și implicări pentru unmăritorii tăi, UGC (User Generated Content - conținut generat de utilizator prin comments de ex.), Live-uri și materiale video susținute vocal, etc.
- Angajează/colaborează cu creatori de conținut care cunosc tendințele și particularitățile fiecărei rețele și stiu cum să adapteze materialele în funcție de aceste caracteristici. La ce mă refer? Pai hai să-ți spun cum zic studiile că va crește în 2024 TikTok-ul cu 8% ca număr de utilizatori (aceasta însemnând 900 mln. de utilizatori - *Sursa Statista) și cum Instagramul țintește să atingă 1.4 mld. utilizatori în 2024, aceste două platforme având cele mai mari tendințe de creștere previzionate pentru acest an, așa că gândește-ți sau regândește-ți strategia de poziționare în online și în funcție de aceste tendințe. Iar materialele publicate aici, vor trebui desigur (ce să vezi?) adaptate: ca durată, adresabilitate, nivel de procesare, tip de conținut, etc.
- Colaborează! Exact: folosește-te de “vocea” publicului, a fanilor tăi, a angajaților și clienților și “colaborează” cu ei – folosește-te de interesele lor și construiește-ți materielele ca răspuns la aceste interese. Da, postările organice sunt întotdeauna o provocare pentru fiecare business ce caută în permanență soluții de consecvență și originalitate, dar nu e întotdeauna nevoie ”să inventăm noi roata” ci mai bine, ne putem folosi de ea gata inventată. Știi ce zic? Urmărește-ți atent publicul și chiar concurenții, vezi ce nevoi și provocări au și oferă-le tu soluția prin postărie tale. Să mai spun că le și câștigi încrederea automat? Nu mai spun.
- Un aspect extrem de important pe care neapărat trebuie să-l iei în calcul e faptul că Social Media a devenit motor de căutare. Da, ai auzit bine. Și încă unul extrem de important. Ce vreau să zic cu asta? Vreau să zic să te concentrezi mai mult pe cuvintele cheie, pe optimizarea titlurilor și folosirea hashtag-urilor relevante în postările organice pe care le faci. Doar atât. Și, ca să te conving, aș putea să-ți spun de exemplu că TikTok-ul e motorul de căutare nr 1 pentru mai mult de jumătate din publicul format din generația Z. Ce zici?
- Ultimul pont l-am lăsat la final (fiindcă eu nu sunt mare fan al inteligenței artificiale (AI) în Social Media cel puțin, dar nu mă lua în seamă – și n-o să insist aici să zic că pentru partea creativă – sau pentru o parte din ea, AI-ul “dezumanizează” după mine conținutul; adică c’mon cât AI să tot folosești până să se prindă lumea că nu e munca ta? Mno, că m-am aprins...) deci ultimul pont e legat de folosirea AI. Recomand prudență în folosirea acestuia și, indiferent de amploarea pe care o va lua în multe domenii, în Social Media conținutul generat prin AI numai autentic și original nu poate fi și nici măcar direct adresabil publicului tău țintă. Adio finețuri cum ar veni. Zic și eu deși nu m-a întrebat nimeni. :) Acum, vom vedea în ce măsură folosirea intensivă a AI va influența algoritmii motoarelor de căutare (SERP), dar sunt convinsă că o “luptă” dreaptă cu AI tot va trebui să ducem.
Gata. În plus de cele 5 tipsuri – cele mai importante pentru 2024, să nu credeți că toate celelalte s-au dus la vale! Nuuu… da’ de unde! Doar că ar trebui pus accentul mai tare pe cele 5 pe care vi le-am zis mai sus. Așa zic studiile, așa vă zic și eu.
Hai, spor!
Găsește informații la zi în postările de pe blog
Cum să folosești testimonialele și recenziile pentru a crește încrederea în brandul tău

La ce să te aștepți de la Serviciile Social Media Marketing?

Cantitatea sau calitatea? Ce contează în Social Media?

5 dintre cele mai folosite tipuri de mesaje "cârlig" pentru a atrage clienții
